Mislite na zglobove i kad ste kod kuće

Iako je došlo vrijeme kada nam se preporuča boravak kod kuće, smanjena aktivnost ne znači da možemo zaboraviti na zglobove. Budući da znamo kako su zglobovi važni i za najjednostavnije kućne aktivnosti, donosimo vam savjete kako se i doma oboružati u borbi za pokretljivost i zdravlje zglobova i tako što duže ostati fleksibilni. Pravilna je prehrana nužan dio sveobuhvatnog plana, a mnogi fizijatri upozoravaju kako je smanjenje tjelesne težine i samim time manji dodatni pritisak na zglobove neophodan prvi korak. Pazite koliko kalorija unosite, a unos rafiniranih šećera smanjite na najmanju moguću mjeru.

Odlična je vijest da postoji niz zdravih namirnica čije bi uvođenje u svakodnevni jelovnik značajno očuvalo vašu hrskavicu i pokretljivost vaših zglobova, a zasigurno ih imate u ostavi ili hladnjaku. Mahunarke su jedne od njih jer su bogate proteinima i visokom razinom lizina koje hrskavica voli. Iz ovih razloga ne oklijevajte u svoj dnevni meni ubaciti grah, grašak i kikiriki. Ljudi često zaboravljaju unositi dovoljnu količinu vode, a ona je ključan faktor za mnoge procese u tijelu. Osim što je neophodna za pravilnu cirkulaciju hranjivih tvari u organizmu, ona godi i hrskavici koja je sačinjena od oko 70% vode. Vitamin C zaslužan je za izgradnju kolagena, koji je glavna sastavnica hrskavice pa se preporuča konzumirati kivi, naranče, kelj, crvenu papriku i jagode – namirnice s velikim udjelom vitamina C. Bitno je unositi i orašaste plodove koji su odlični izvori omega-3 masnih kiselina, a sadržavaju i mangan, mineral važan za zdravlje hrskavice. Ipak, pripazite koliko badema, oraha ili brazilskih oraščića unosite jer obiluju kalorijama. Za zdravlje kostiju i zglobova ključan je i vitamin K kojeg ima u kelju pupčaru, a ako ga skuhanog prelijete maslinovim uljem, povećat ćete unos vitamina K jer ga ima i u tom važnom temelju mediteranske prehrane. Upravo je za mediteransku prehranu dokazano da je blagotvorna za zglobove i hrskavicu, zato povećajte broj ribljih obroka u tjednu i nastojte što više u prehrani koristiti maslinovo ulje.

I sada, dok ste u svom domu, ne morate biti lišeni razumne tjelesne aktivnosti koja će doprinijeti pokretljivosti vaših zglobova. Donosimo vam 5 vrsta vježbi za lakoću pokreta koje možete izvoditi u udobnosti svog doma:

Napomena: Ove vježbe su informativne i rade se po preporuci liječnika.

© Osteo Bi-Flex. Sva prava pridržana 2020.

Produkcija: Jedinica i nula